Mal wieder eine schöne Vorbildsituation als Anregung für die nächste Weihnachtsanlage...

  • Badger Mining in Utley Wisconsin hat auch ein Gleisoval. Neben Covered Hopper werden auch noch Box Cars beladen. Die Wisconson Southern Branchline (ex Milwaukee Road) von Brandon nach Markesan ist so wie so sehr interessant und noch recht abwechslungsreich. Ebenso die ganze Northern Division und ist gut geeignet als Vorbild für ein Nebenbahn Modularrangement oder auch als Thema für Zuhause.

  • Ich finde dieses eingleisige Oval einfach "nett". Das bekommt man in jedem Einsteiger-Set... Aber Du hast natürlich Recht: in N wäre dieses "One-Mile-Oval" rd. 4 x 2 Meter groß, mit "selective compression" ginge es entsprechend auf 2 x 1 Meter, also vier Segmenten.


    Kennt denn jemand noch andere solcher Beladungs-Kreisstrecken beim Vorbild (keine Balloon-Tracks!)?

  • berNd, warum denn Anregung für die nächste Weihnachtsanlage? Das gäbe doch bestimmt ein schönes Modularangement und betrieblich absolut sinnvoll einsetzbar. Züge mit bis zu 40 Wagen sollten möglich sein und der Platzbedarf ist wegen des Ovals nicht sonderlich groß.
    Das im Fremo ein Süd-Däne wieder Schaum vorm Mund hat wenn er das sieht, muß ja niemanden abhalten so eine Verladung zu bauen.
    Mit 4-6 Modulen zu 40cm Breite und 100cm Länge sollte man in americaN auskommen, in H0 wirds wohl mehr werden aber auch nicht unmöglich oder gigantisch.

    Gruß Markus


    H0 & Digital & mit Sound


    Conrail, Norfolk Southern , CSX ... und BNSF ist auch ganz nett

  • Markus, das ist alles versteckt unter der grünen Geländematte....



    Wie der Betrieb wohl ablief? Meine Vermutung:


    • Leerzug fährt zunächst soweit rein, bis die Caboose zwischen den Weichen steht
    • Caboose abkuppeln
    • Weiter vorziehen, bis die Loks wieder vor der zweiten Weiche stehen
    • Abkuppeln und die Caboose an dieses Zugende rangieren
    • Loks ans andere Ende ankuppeln
    • Solange im Kreis fahren, bis der erste Wagen nach den Loks wieder unterm Loader steht
    • Die ganze Fuhre langsam einmal zur Beladung im Kreis fahren lassen
    • Beladener Zug ist abfahrtbereit...


    Der Loader soll schon 1990 stillgelegt worden sein:

    " The third and most unique loadout at Haddix is well hidden and took me three frustrating trips to this area to actually find it, even after several EK engineers told me, "It's right there at Haddix". To get to it, go back to KY15 and turn right toward Hazard, pass by the blue gas station / mini-mart at the intersection, and take a right to cross a concrete bridge spanning Troublesome Branch. The turnoff for this bridge is just about 0.1 mile from the intersection and will take you up and over a hill on a gravel road that passes through open steel gates. At the top of the hill, the road turns to broken blacktop and passes by the entrance to a strip mine site off to the left being worked by a joint venture of S.J. Groves & Sons Inc. and Fram Coal Company. Fram is a division of Jellico, Tennessee's Mountainside Coal Company while S.J. Grove is Lexington based. You'll next pass by several nice houses (one even has a pool) that could be located anywhere in the U.S. giving the area sort of a twilight-zone effect. The road will next wind down to the EK mainline and then back uphill to a concrete bridge crossing over the tracks. The bridge is blocked by a rusting cable that's very hard to see so don't ram it with your car! This is the entrance to Addington Coal Company's Haddix Loadout, although you still won't be able to see anything. Viewing the structures will require a hike and I recommend parking your car back at the point where the road comes closest to the tracks. As you sit on the bridge, look both ways and you'll soon see why this site is so unique.


    This is the one and only loadout in Eastern Kentucky that has a "balloon" or "loop" track for the continuous loading of hoppers. These handy track arrangements are used extensively in the Powder River Basin of Wyoming and at several Consol mines in northern West Virginia and southwestern Pennsylvania. Trains can enter through a wye, load and then head back the way they came without stopping or additional train handling. All other sites in Kentucky (also southern West Virginia and southwestern Virginia for that matter) are located in the tight and narrow confines of the valleys and require at least a back-up or run-around move to get headed back the way they came. This particular location just happens to be at a peninsula where Troublesome Branch empties into the North Fork and the loop was made possible by a deep cut through a natural gap in the hill. To see the loadout, hike to the left through the cut and the flood-loader is just about 200 feet around the corner. Going to the right, like I did the first time, requires a mile and a half walk. Getting around behind the hill also gives a good view of the stacking tubes and processing equipment located on the hilltop which are invisible from any place else. This site was originally built by Starfire Coal Company and operated as the Lost Mountain Unit Train Loadout until being idled during early 1990. Addington took control in late 1994 but has yet to ship any coal from the 100 car plus capacity, "Andy" loop-track. " Quelle


    Wobei das ja kein Loop ist....

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